شرکت هواپیمایی کیش ایر 

شرکت هواپیمایی کیش ایر 

شرکت هواپیمایی کیش ایر که نام تجاری شرکت هواپیمایی کیش بوده در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد که شامل ۵ شرکت ایرانی عضو یاتا است. یاتا که انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی به‌شمار می‌آید سازمانی فرامرزی و متشکل از ۲۶۰ شرکت هواپیمایی است. این شرکت هواپیمایی دارای گواهینامه آیوسا بوده که اولین شرکت هواپیمایی ایرانی به‌شمار می‌آید که توانسته این گواهینامه را به دست آورد. از مهمترین اهداف شرکت هواپیمایی کیش ایر می‌توان به کمک‌رسانی به توسعه پایدار جزیره زیبای کیش اشاره داشت. 

شرکت هواپیمایی کیش ایر 

تاریخچه شرکت هواپیمایی کیش ایر

در ابتدای امر و پیش از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر، این مجموعه به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کرد. این فعالیت در قالب یک شرکت سهامی خاص بود که تنها با دو فروند هواپیمای اجاره‌ای صورت می‌گرفت. از اواخر سال ۱۳۷۲ شاهد تغییر استراتژی و رویکرد این شرکت هواپیمایی بودیم که با به کارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه‌جویی در فعالیت مداوم باعث گردید تا شرکت هواپیمایی کیش ایر در بازه زمانی کوتاهی، بعد از رفع مشکلات به پیشرفت‌های قابل توجهی دست می‌یابد. این مشکلات در زمینه  بازرگانی، عملیات، فنی، خدمات فرودگاهی و پشتیبانی بودند. این موضوعات دست‌دردست هم دادند تا شرایط مناسبی ایجاد شود و باعث رشد و سازندگی این شرکت هواپیمایی گردد.
پس از به پایان رسیدن این اتفاقات، مرحله جدیدی از رشد برای شرکت هواپیمایی کیش ایر ایجاد شد و توانست با تغییر مجدد مدیریت، تغییرات اساسی ایجاد شود. درواقع در اواخر سال ۱۳۷۶ سیاست‌های ارزی بانک مرکزی باعث گردید تا این مجموعه نتواند به فعالیت‌های خود با هواپیماهای اجاره‌ای بپردازد. در این شرایط برای پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی این شرکت تصمیم گرفت تا هواپیماهای اجاره‌ای خود را کاهش دهد. در مقابل، ساعت پرواز هواپیماهای باقیمانده را افزایش داد و در تلاش بود تا هواپیماهای جدیدی خریداری کند. علاوه‌بر آن بهره‌مندی از خدمه پروازی داخلی بیشتر و انتخاب تیم مهندسی تعمیرات با کیفیت باعث شد تا نقش موثری در راستای بهبود عملکرد و کارایی شرکت داشته باشند. 

معرفی قطب‌های شرکت هواپیمایی کیش ایر

اصلی‌ترین قطب‌های شرکت هواپیمایی کیش ایر را می‌توان فرودگاه‌های مهرآباد که شامل ترمینال کیش ایر در مهرآباد می‌شود و همچنین کیش نامید. دومین قطب این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد بوده که پروازهای بسیاری را به این فرودگاه دارد. باید بدانید که دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در کیش قرار دارد  و مدیرعامل این مجموعه نیز سرکار خانم فرزانه شرفبافی است. از دیگر شهرهای پرتردد برای شرکت هواپیمایی کیش ایر می‌توان به شیراز، دبی و اصفهان اشاره داشت.

معرفی قطب‌های شرکت هواپیمایی کیش ایر

کترینگ و هتل‌های اختصاصی شرکت هواپیمایی کیش ایر

آپشن‌های مختلفی از سوی شرکت هواپیمایی کیش ایر در اختیار مسافران و هم‌وطنان قرار داده می‌شود که دو تا از بهترین و جذاب‌ترین آنها کترینگ و هتل‌های اختصاصی این مجموعه هستند. در کترینگ کیش ایر شما می‌توانید شاهد ذائقه ایرانی و بهره بردن از سنت غذایی و همچنین تکنولوژی روز دنیا باشید که توانسته رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را افزایش دهد. کترینگ این مجموعه با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت در صنعت تهیه و توزیع غذا توانسته به یکی از بزرگترین کترینگ‌های هواپیمایی کشور تبدیل شود. این کترینگ با تضمین کیفیت و سلامت غذا و ارائه آسایش برای مسافران توانسته مورد توجه قرار گیرد و امکانات بسیاری را ارائه دهد. دو هتل آریان و فارابی نیز از هتل‌های اختصاصی شرکت هواپیمایی کیش ایر محسوب می‌شوند که بخشی از مسافرین ترجیح می‌دهند تا اقامت خود را در این هتل‌ها پشت سر بگذارند. 

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کیش ایر

در مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کیش ایرشما موارد متعدد و مختلفی را مشاهده می‌کنید که در ادامه به هر یک از آنها اشاره می‌کنیم.
•    مقاصد داخلی: بوشهر (فرودگاه بین‌المللی بوشهر)، آبادان (فرودگاه آبادان)، جزیره ابوموسی (فرودگاه ابوموسی)، اراک (فرودگاه اراک)، اهواز (فرودگاه اهواز)، بندر عسلویه (فرودگاه عسلویه)، بندرعباس (فرودگاه بین‌المللی بندرعباس)، اصفهان (فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی)، کرمان (فرودگاه کرمان)، کرمانشاه (فرودگاه امام خمینی کرمانشاه)، جزیره کیش فرودگاه بین‌المللی کیش)، بندر ماهشهر (فرودگاه ماهشهر)، مشهد (فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد)، رشت (فرودگاه سردار جنگل)، جزیره قشم (فرودگاه دیرستان)، شهرکرد (فرودگاه شهرکرد)، شاهرود (فرودگاه شاهرود)، شیراز (فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب)، تبریز (فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی)، همدان (فرودگاه همدان)، تهران (فرودگاه بین‌المللی مهرآباد)، زنجان (فرودگاه زنجان)، یزد (فرودگاه شهید صدوقی)
•    مقاصد خارجی: عراق (بغداد - فرودگاه بین‌المللی بغداد)، عمان (خصب - فرودگاه خصب)، سوریه (دمشق - فرودگاه بین‌المللی دمشق)، ترکیه (استانبول - فرودگاه بین‌المللی آتاترک)، امارات متحده عربی (دبی - فرودگاه بین‌المللی دبی و شارجه - فرودگاه بین‌المللی شارجه)، جمهوری آذربایجان (باکو - فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف)

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کیش ایر

بررسی اهداف شرکت هواپیمایی کیش ایر

بدون‌شک هر مجموعه‌ای دارای اهداف مشخصی بوده که شرکت هواپیمایی کیش ایر از این قاعده مستثنا نخواهد بود. این اهداف به صورت بلند مدت در نظر گرفته شده‌اند که به شرح زیر هستند.
•    کمک کردن به توسعه پایدار و پیشرفت جزیره کیش
•    رشد و توسعه برنامه پروازی کیش ایر در مسیرهای هم داخلی و هم خارجی
‌    افزایش پیدا کردن همکاری‌های عملیاتی، بازرگانی و فنی با دیگر مجموعه‌ها و شرکت‌ها
•    تحت پوشش قرار دادن کلیه مناطق آزاد به منظور رفع نیازهای مربوط با مسافرت‌های هوایی
•    افزایش ایمنی ناوگان و تجهیزات فنی و همچنین مسافران
•    سرلوحه قرار دادن سازوکار خدمات الکترونیکی و تبدیل شدن به چنین مجموعه‌ای

ناوگان شرکت هواپیمایی کیش ایر

در ناوگان شرکت هواپیمایی کیش شما با تنوع بالایی روبرو می‌شوید که در سال‌های ابتدایی این شرکت بیشتر هواپیماهای موجود اجاره‌ای بودند و همچنین تنوع زیادی داشتند. در ناوگان پیشینه این مجموعه شما می‌توانستید شاهد هواپیماهای بوئینگ 737، بوئینگ 707، بوئینگ 757، ایرباس 320، فوکر 50، فوکر 100، توپولوف 154 و مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۰ باشید. در حال حاضر تنها سه هواپیما در این مجموعه وجود دارد که شامل ایرباس 321، مک‌دانل داگلاس ام‌دی-۸۰ و فوکر 100 می‌شود. 

ناوگان شرکت هواپیمایی کیش ایر

قوانین بار مجاز در شرکت هواپیمایی کیش ایر

در شرکت هواپیمایی کیش ایر نیز همانند دیگر مجموعه‌ها شما می‌توانید شاهد قوانین حداکثر بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی باشید. در پروازهای داخلی به ازای هر مسافر می‌توانید ۲۰ کیلوگرم را با خود جابجا کنید و برای هر مسافر نوزاد زیر دو سال باید ۱۰ کیلوگرم را در نظر بگیرید. در پروازهای خارجی نیز به ازای هر مسافر، چه بزرگسال و چه کودک می‌توانید ۳۰ کیلوگرم را با خود جابجا کنید. علاوه‌بر آن در زمان حمل بار به داخل کابین می‌توانید حداکثر ۵ کیلوگرم را با خود همراه داشته باشید. 

قوانین مربوط به اشیا ممنوعه در شرکت هواپیمایی کیش ایر

یکی از مهمترین موضوعات در مجموعه کیش ایر این است که شما نمی‌توانید برخی اشیا را با خود به داخل هواپیما ببرید. اقلامی نظیر انواع مواد آتش‌زا و منفجره و سریع الاشتعال، انواع سلاح‌‏هاي گرم شامل سلاح‌هاي نظامي، شكاري و ساچمه‌زن، انواع فشنگ جنگي، شكاري و ورزشي، انواع كپسول و اسپري‌هاي شيميايي تحت فشار مانند گاز اشك‌آور، بي‌هوش كننده، لوازم دفاع شخصي و گاز مايع، انواع مواد اسيدي و خورنده مانند اسيد و سركه، انواع اشيا و ابزار برنده مانند تيغ موكت بري، بطري، شيشه، چاقو، دشنه، قيچي، ناخن‌گير، تيغ جراحي، پنجه بكس، تيغ ريش تراشي و اشيا مشابه، انواع ابزار مانند پيچ گوشتي، آچار، چكش، سيم، طناب، انواع اسلحه اسباب بازي كه شباهت زيادي به اسلحه حقيقي دارند و… هستند.

راه‌های ارتباطی با شرکت هواپیمایی کیش ایر

به منظور رفع هرگونه سوال یا ابهام شما می‌توانید با بهره بردن از راه‌های ارتباطی شرکت هواپیمایی کیش ایر با این مجموعه در تماس باشید و به رفع سوالات خود بپردازید. 
•    آدرس: بلوار اصلی شهرک اکباتان - بالاتر از ورزشگاه راه آهن - ساختمان کیش
•    تلفن: 021-44665644-8021-48681005021-48681002
•    تلفن: 021-48681006
•    آدرس: so.hg@kishair.aero
•    آدرس: بزرگراه آفریقا – بعدازچهارراه جهان کودک - نبش خیابان کیش - ساختمان شماره 45
•    تلفن: 021-88777086021-88885866
•    تلفن: 021-88771491
•    آدرس الکترونیکی: so.jk@kishair.aero
•    آدرس: فرودگاه امام خمینی
•    تلفکس: 02144666809
•    آدرس الکترونیکی: sta.ika@kishair.aero

راه‌های ارتباطی با شرکت هواپیمایی کیش ایر

سخن پایانی

شرکت هواپیمایی کیش ایر که شامل ۵ مجموعه دیگر می‌شود توانست در سال ۱۳۷۲ با تغییر استراتژی و رویکرد به یک مجموعه‌ای با کیفیت تبدیل شود. در ابتدای امر این مجموعه یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش بود و در قالب یک شرکت سهامی خاص به فعالیت‌های خود ادامه می‌داد. اصلی‌ترین قطب‌های شرکت هواپیمایی کیش ایر شامل فرودگاه مهرآباد و کیش هستند که می‌توان دومین قطب این مجموعه را نیز فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در نظر گرفت.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها